Zinterpretowani… nauczyciele
W sobotę 8 czerwca 2019 w Instytucie Filologii Polskiej odbyły się warsztaty interpretacyjne dla nauczycieli. Okazje do spotkania były co najmniej trzy. Po pierwsze: uroczyste zakończenie tegorocznej edycji Okręgowej Olimpiady Literatury Języka Polskiego (prowadzący: dr hab. F. Tomaszewski, prof. UG, i dr Beata Kapela-Bagińska), po drugie – i równie ważne – podsumowanie realizacji projektu MNiSW „Ponowoczesna dydaktyka polonistyczna. Teoria i praktyka” (Nr 0183/NPRH4/H2a/83/2016; kierownik projektu – prof. dr hab. G. Tomaszewska, główny wykonawca – dr D. Szczukowski), w ramach którego przeprowadzono warsztaty interpretacyjne upowszechniające badania i ustalenia projektowe. Wreszcie, last by not least, było to sposobność do prezentacji książek opublikowanych w ramach projektu, takich jak: E-learning w edukacji, dr Laury Szczepanik-Sobczyk (Gdańsk 2016), Adaptacje, pod red. G.B. Tomaszewskiej i D. Szczukowskiego (Gdańsk 2018), Trudna obecność. Film w edukacji polonistycznej a interpretacja dr Marii Szoski (Gdańsk 2019). Spotkanie było niezwykle twórcze, a jego nastrój oddaje fotorelacja.