Tutoring jako spotkanie książka pod red. B. Karpińskiej Musiał i M. Panońko

z
Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków pod redakcją Beaty Karpińskiej Musiał i Magaleny Panońko. Pozycja ta składa się z 26 opowieści o wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych.
Część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego, a ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, ponieważ pracują w różnych szkołach i uczelniach wyższych w Polsce. To są opowieści o autentycznej relacji mistrz–uczeń w szkolnych murach.
Dodatkowo w pierwszej części książki przybliżana jest specyfika i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia. Zwraca się uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli.
Tutorzy z całej Polski przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami. Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię.
Zamieszczone w książce historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim.
Książki wydane nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer Polska.
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 28. luty 2018 - 08:37; osoba wprowadzająca: Anna Malcer-Zakrzacka Ostatnia zmiana: środa, 7. Marzec 2018 - 14:59; osoba wprowadzająca: Anna Malcer-Zakrzacka