Dyskusja panelowa: Jak do jeża – dorośli wobec sztuki dla dzieci
Gdański Oddział Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i Narodowe Centrum Kultury zapraszają do wzięcia udziału w dyskusji panelowej:
Jak do jeża – dorośli wobec sztuki dla dzieci
Dyskusja poświęcona będzie barierom dostępności i problemom upowszechniania kultury dla dzieci, do których przyczynkiem są wyniki najnowszego raportu badawczego NCK i GfK Polonia pt. „Między zabawą a sztuką. Wybory kulturalne opiekunów dzieci”. (link do raportu: http://nck.pl/media/attachments/318880/Między%20zabawą%20a%20sztuką-raport%20NCK%20i%20GFK.pdf )
Wyniki badania przerażają głównie zamkniętymi postawami dorosłych na wartościową ofertę kulturalną dla dzieci, porażają skalą blokad edukacji kulturalnej dzieci, będącej efektem licznych praktyk rodziców i nauczycieli. Ukazują tym samym wiele obszarów pracy, która stoi przed twórcami i promotorami kultury.
Serdecznie zapraszamy pracowników i studentów Instytutu Pedagogiki i Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego, nauczycieli i dyrektorów przedszkoli, żłobków i szkół oraz instytucji i placówek kulturalnych, animatorów kultury, rodziców, babcie i dziadków, a także wszystkie osoby zainteresowane problematyką edukacji kulturalnej i kształtowaniem kompetencji kulturowych dzieci oraz promocją kultury i sztuki dla dzieci.
Do udziału w panelu zaproszono ekspertów, promotorów kultury i edukatorów, m.in. dr Izabelę Franckiewicz-Olczak (Instytut Socjologii UŁ, Macieja Jakubczyka (twórcę programu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej), Agnieszkę Kochanowską (specjalistkę PR Teatru Miniatura w Gdańsku), Ewę Słomińską (Dyrektor gdańskiego przedszkola Panienka z Okienka), prof. Lucynę Kopciewicz (Instytut Pedagogiki UG), dr hab. Macieja Michalskiego, prof. nadzw. (Dziekana Wydziału Filologicznego UG). Główne wyniki badania przedstawi Agata Kępińska (GfK Polonia), a dyskusję poprowadzi dr Małgorzata Cackowska (Instytut Pedagogiki UG).
Spotkanie odbędzie się na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego (ul. Bażyńskiego 4) w dniu 7 czerwca 2017 r. od godz. 13.00 w Audytorium S 203.