Centrum Tutorów UG: nauczyciele nauczycielom

Projekt Centrum Tutorów UG: nauczyciele nauczycielom kierowany przez dr Beatę Karpińska-Musiał (Wydział Filologiczny) oraz dr Ewę Szymczak (Wydział Oceanografii i Geografii) polega na „interdyscyplinarnej współpracy dydaktycznej tutorów akademickich UG w oparciu o metodę Design Thinking oraz jej aplikację na zajęciach fakultatywnych i seminaryjnych ze studentami kierunków filologicznych (obcych oraz polskiej), pedagogiki, geografii, gospodarki przestrzennej, gospodarki wodnej, geologii i oceanografii, biologii oraz zarządzania.”
Jest on kontynuacją  projektu wdrożenia na Uniwersytecie Gdańskim metody tutorigu akademickiego W trosce o jakość w ilości – program interdyscyplinarnego wspierania studenta filologii w oparciu o metodę tutoringu akademickiego w Uniwersytecie Gdańskim (IQ). Projekt Centrum Tutorów UG obejmuje swymi działaniami rok akademicki 2015/16, został dofinansowany w ramach Funduszu Innowacji Dydaktycznych Uniwersytetu Gdańskiego, podlegającego Prorektor UG, prof. UG, dr hab. Annie Machnikowskiej i jest projektem międzywydziałowym, skierowanym do certyfikowanych Tutorów Uniwersytetu Gdańskiego, a także chętnych nauczycieli akademickich pracujących jako mentorzy, promotorzy prac dyplomowych i magisterskich, opiekunowie i mentorzy doktorantów. Zapraszamy do zapoznania się z zakładanymi działaniami, założeniami, oraz harmonogramem Projektu na stronie: http://www.centrum-tutorow.ug.edu.pl/
19 listopada 2015 na Wydziale Filologicznym UG odbyło się pierwsze spotkanie Centrum Tutorów, na którym tutuorzy z kilku Wydziałów na UG dzielili się swoimi dotyczasowymi doświadczeniami. Mówili także o planach na przyszłość, metodzie Design Thinking oraz idei studiów międzyobszarowych.

W ramach projektu W trosce o jakość w ilości – program interdyscyplinarnego wspierania studenta filologii w oparciu o metodę tutoringu akademickiego w Uniwersytecie Gdańskim (IQ) zainicjowanego i prowadzonego przez dr Beatę Karpińską-Musiał z Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki, prowadzącą także Pracownię Badań nad Zmianą w Edukacji Akademickiej, planowane są kolejne wydarzenia. W kwietniu 2016 odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca projekt, zaś na początku przyszłego roku wydane zostaną dwie publikacje: monografia studencka, będąca wynikiem pracy tutorów ze studentami oraz książka podsumowująca tutorskie doświadczenia pracowników naukowych naszego Wydziału oraz Wydziałów Nauk Społecznych, Zarządzania oraz Oceanografii i Geografii, którzy wzięli udział w projekcie. Podumowanie projektu wyglada następująco:

  • wzięło w nim udział 29 tutorów: 15 z filologii obcych, 8 z filologii polskiej  i kulturoznawstwa oraz 6 z pedagogiki, zarządzania i oceanografii, którzy odbyli po 64 h szkoleń tutorskich

  • w zajęciach indywudualnych - tutorialach uczestniczyło 227 studentów

  • studenci przez dwa semestry roku akademickiego 2014/15 odbyli w sumie 1576 godzin tutoriali

  • ponad 150 tysięcy złotych wydano w połowie realizacji projektu

W efekcie szkolenia tutorów akademickich i dwusemestralnego wdrożenia metody tutoringu wśród studentów ww. Wydziałów oraz akademickiej dyskusji nad wartością spersonalizowanej edukacji w kontekście humanistycznego kształcenia uniwersyteckiego powstał zespół, który tę oksfordzką metodę kształcenia oraz zdobyte doświadczenia zamierza kontynuować w praktyce. Dzięki przychylności władz dziekańskich Wydziału Filologicznego udało się zdobyć środki na utrwalanie wyników projektu i kontynuację pracy ze studentami naszego Wydziału. Beata Karpińska-Musiał kierownik projektu, dzięki której niezwykle owocny projekt został na naszym Wydziale zrealizowany, została przy tej okazji mianowana Pełnomocnikiem Dziekana ds. Tutoringu na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Przez najbliższe trzy semestry zimowy i letni roku akademickiego 2015/2016 oraz zimowy roku akademickiego 2016/2017 na swoje tutoriale studentów zaprosili :

W przyszłym semestrze zostanie ogłoszona nowa oferta spotkań tutorskich z wyżej wymienionymi tutorami.

Tekst i zdjęcia dr Anna Malcer-Zakrzacka

Galeria zdjęć z pierwszego spotkania Centrum Tutorów UG

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 23. Październik 2015 - 12:03; osoba wprowadzająca: Anna Malcer-Zakrzacka Ostatnia zmiana: poniedziałek, 23. Listopad 2015 - 09:02; osoba wprowadzająca: Anna Malcer-Zakrzacka