Centrum Tutorów UG: nauczyciele nauczycielom
W ramach projektu W trosce o jakość w ilości – program interdyscyplinarnego wspierania studenta filologii w oparciu o metodę tutoringu akademickiego w Uniwersytecie Gdańskim (IQ) zainicjowanego i prowadzonego przez dr Beatę Karpińską-Musiał z Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki, prowadzącą także Pracownię Badań nad Zmianą w Edukacji Akademickiej, planowane są kolejne wydarzenia. W kwietniu 2016 odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca projekt, zaś na początku przyszłego roku wydane zostaną dwie publikacje: monografia studencka, będąca wynikiem pracy tutorów ze studentami oraz książka podsumowująca tutorskie doświadczenia pracowników naukowych naszego Wydziału oraz Wydziałów Nauk Społecznych, Zarządzania oraz Oceanografii i Geografii, którzy wzięli udział w projekcie. Podumowanie projektu wyglada następująco:
-
wzięło w nim udział 29 tutorów: 15 z filologii obcych, 8 z filologii polskiej i kulturoznawstwa oraz 6 z pedagogiki, zarządzania i oceanografii, którzy odbyli po 64 h szkoleń tutorskich
-
w zajęciach indywudualnych - tutorialach uczestniczyło 227 studentów
-
studenci przez dwa semestry roku akademickiego 2014/15 odbyli w sumie 1576 godzin tutoriali
-
ponad 150 tysięcy złotych wydano w połowie realizacji projektu
W efekcie szkolenia tutorów akademickich i dwusemestralnego wdrożenia metody tutoringu wśród studentów ww. Wydziałów oraz akademickiej dyskusji nad wartością spersonalizowanej edukacji w kontekście humanistycznego kształcenia uniwersyteckiego powstał zespół, który tę oksfordzką metodę kształcenia oraz zdobyte doświadczenia zamierza kontynuować w praktyce. Dzięki przychylności władz dziekańskich Wydziału Filologicznego udało się zdobyć środki na utrwalanie wyników projektu i kontynuację pracy ze studentami naszego Wydziału. Beata Karpińska-Musiał kierownik projektu, dzięki której niezwykle owocny projekt został na naszym Wydziale zrealizowany, została przy tej okazji mianowana Pełnomocnikiem Dziekana ds. Tutoringu na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Przez najbliższe trzy semestry zimowy i letni roku akademickiego 2015/2016 oraz zimowy roku akademickiego 2016/2017 na swoje tutoriale studentów zaprosili :
-
z Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki: dr Beata Karpińska-Musiał e-mail: lingbet@gmail.com, dr Tomasz Wiśniewski e-mail: tomasz.wisniewski@ug.edu.pl, dr Paula Gorszczyńska e-mail: angpg@ug.edu.pl, dr Joanna Redzimska e-mail: joared@wp.pl, dr Dorota Majewicz e-mail: angdm@ug.edu.pl;
-
z Filologii Germańskiej dr Anna Daszkiewicz e-mail: daszkiewiczanna@gmail.com;
-
z Katery Kulturoznawstwa dr Aleksandra Wierucka e-mail: aleksandra.wierucka@wp.pl;
-
z Katedry Skandynawistyki w Instytucie Skandynawistyki i Lingwistyki Stosowanej prof. UG, dr hab. Maja Sibińska e-mail: films@univ.gda.pl oraz dr Marta Grzechnik e-mail: marta.grzechnik@ug.edu.pl;
-
z Katedry Lingwistyki Stosowanej i Translatoryki w Instytucie Skandynawistyki i Lingwistyki Stosowanej: dr Jolanta Hinc e-mail: jolanta.hinc@ug.edu.pl oraz dr Grzegorz Grzegorczyk e-mail: grzegorz.grzegorczyk@ug.edu.pl,
-
redaktor strony internetowej Wydziału Filologicznego dr Anna Malcer-Zakrzacka, e-mail: malcer@ug.edu.pl
W przyszłym semestrze zostanie ogłoszona nowa oferta spotkań tutorskich z wyżej wymienionymi tutorami.
-
Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na stronę projektu W trosce o jakość w ilości – program interdyscyplinarnego wspierania studenta filologii w oparciu o metodę tutoringu akademickiego w Uniwersytecie Gdańskim (IQ ) 1.03.2014 -31.05.2016.
Tekst i zdjęcia dr Anna Malcer-Zakrzacka