Prezentacja monografii „Awangarda muzyki XX wieku. Przewodnik dla początkujących"
SPOTKANIE W MIEŚCIE SŁOWA:
Marcin Borchardt / prezentacja monografii „Awangarda muzyki XX wieku. Przewodnik dla początkujących” – tom 1
30.05 / godz. 20.00 / Muzeum Miasta Gdyni
Spotkanie prowadzi: Sebastian Jakub Konefał
Zapraszamy serdecznie na kolejną odsłonę nowego festiwalu literackiego Miasto Słowa, który od tego roku towarzyszyć będzie Nagrodzie Literackiej GDYNIA. Jednym z bohaterów będzie Marcin Borchardt, z którym o niezwykłej książce „Awangarda muzyki końca XX wieku. Przewodnik dla początkujących” rozmawiać będzie Sebastian Jakub Konefał. Podczas spotkania na czytelników czekać będzie wiele multimedialnych niespodzianek!
https://www.facebook.com/events/545124802292521/
Cały program na: www.miastoslowa.com
A wśród majowych gości jeszcze: Jacek Dehnel / Iza Klementowska / Sebastian Jakub Konefał / Maciej Kosycarz / Marek Lachowicz / Karolina Sałdecka / Mateusz Skutnik / Dominika Słowik / Marcin Szczygielski / Jerzy Szyłak / Bohdan Zadura / Elżbieta Żukowska
MARCIN BORCHARDT
Dziennikarz, reżyser, scenarzysta. Autor filmów dokumentalnych, reklam, wideoklipów. Reżyser programów telewizyjnych. Wykładowca w Gdyńskiej Szkole Filmowej oraz Akademii Filmu Dokumentalnego Planete+Doc na Uniwersytecie Gdańskim. Popularyzator dwudziestowiecznej awangardy w muzyce i filmie. Autor obszernej monografii „Awangarda muzyki XX wieku. Przewodnik dla początkujących” [Wyd. w Podwórku 2014].
Wydawnictwo w Podwórku przedstawia pierwszy tom monografii Marcina Borchardta „Awangarda muzyki końca XX wieku. Przewodnik dla początkujących”. Napisana w formie popularyzatorskiego przewodnika książka Borchardta jest świadectwem rewolucyjnych zmian w myśleniu o muzyce, jakie dokonały się po drugiej wojnie światowej. W pierwszej części rozpisanej na trzy tomy monografii autor koncentruje się na czterech tematach: wynalazczości i eksperymentach Johna Cage’a; muzyce konkretnej i zmaganiach Pierre’a Schaeffera z kanonem do re mi; historii wczesnej muzyki elektronicznej, a zwłaszcza zagadnieniu mechanizacji, elektryfikacji i matematyzacji muzyki od Pitagorasa do początków lat 70. XX wieku; oraz przedstawieniu sylwetek czterech minimalistów (La Monte Young, Terry Riley, Steve Reich, Philip Glass), których kompozycje podbiły muzykę amerykańską u schyłku ubiegłego stulecia. Każdemu z rozdziałów towarzyszy syntetyczny „Przewodnik” po najważniejszych kompozycjach i nagraniach poszczególnych artystów. Celem książki jest promocja nowej muzyki oraz wypełnienie luki istniejącej w polskim piśmiennictwie w zakresie publikacji popularyzujących współczesną muzykę awangardową, zarówno w jej filharmonicznym, jak i undergroundowym wcieleniu.
SEBASTIAN JAKUB KONEFAŁ
Pracownik Katedry Wiedzy o Filmie na Uniwersytecie Gdańskim. Stypendysta Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Publikował między innymi w „Kinie”, „Kwartalniku Filmowym”, „Studiach Filmoznawczych” i „Studiach Humanistycznych AGH”. Autor książki „Corpus futuri: literackie i filmowe wizerunki postludzi” (Gdańsk 2013). Współtwórca haseł do „Światowej Encyklopedii Filmu Religijnego” (Kraków 2007), leksykonu „Kina Nowej Przygody” (Gdańsk 2012) i „World Film Locations: Reykjavik” (Bristol 2012). Obecnie zajmuje się badaniem kinematografii islandzkiej.
Załącznik
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
awangarda_muzyki_pressbook.pdf | 751.62 KB |