Profesor Magdalena-Bielenia Grajewska w gronie koordynatorów UG w SEA-EU 2.0
- O SEA-EU myślimy jako o integralnej części Uniwersytetu Gdańskiego, która stała się elementem tożsamości naszej uczelni - rozpoczął spotkanie Rektor UG prof. dr hab. Piotr Stepnowski. - Niewątpliwie nadmorski uniwersytet europejski, dzisiaj pod skrótem 2.0, to dla nas coś absolutnie niezwykłego. To doświadczenie, które pomaga nam budować uczelnię umiędzynarodowioną i przede wszystkim otwartą na kompletnie nowe wyzwania.
W ramach sojuszu SEA-EU 2.0 dziewięć uniwersytetów członkowskich zrealizuje sześć pakietów roboczych. Każdy z nich dotyczy innej sfery życia akademickiego: administracji, mobilności, badań, zielonego i zrównoważonego kampusu, relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym i komunikacji.
Każdy członek sojuszu wyznacza swoje zespoły do realizacji tych zadań. W jego skład wchodzą naukowcy, jak i pracownicy administracyjni uczelni. 13 marca br. Uniwersytet Gdański powołał 25 koordynatorów, którzy będą współpracować przy pakietach roboczych z pozostałymi ośmioma uczelniami.
W lipcu 2022 r. Komisja Europejska przeznaczyła na inicjatywę SEA-EU 2.0 14 mln euro. To prawie trzy razy więcej niż szóstka uczelni z pierwszej edycji otrzymała w latach 2019-22. Oznacza to więcej wspólnych inicjatyw, projektów naukowych oraz przede wszystkim więcej mobilności.
prof. Anna Jurkowska-Zeidler
- Dzisiaj mamy 18 uczelni krajowych, które są w sojuszach - mówiła podczas spotkania Prorektorka ds. Współpracy Międzynarodowej dr hab. Anna Jurkowska-Zeidler, prof. UG. - Obecnie funkcjonują 44 uniwersytety europejskie, do 2027 roku ma już ich być 60. Na ten moment stanowią one 10% szkolnictwa wyższego, więc to naprawdę bardzo elitarne grono. Do 2027 r. Komisja Europejska chce przeznaczyć 1 mld euro na tę inicjatywę.
Podczas spotkania Kierowniczka Projektu SEA-EU Marlena Myzyk-Rutkowska i kierownik Biura SEA-EU Natalia Lubińska opowiedziały o zmianach w nowej edycji sojuszu oraz o szczegółach każdego z pakietów roboczych.
Przed koordynatorami pierwsze spotkania z bliźniaczymi zespołami powstałymi na innych uniwersytetach członkowskich SEA-EU oraz budowanie fundamentów na kolejne 4 lata współpracy.
Lista koordynatorów z Uniwersytetu Gdańskiego i zadań:
Zadanie |
Koordynator tasku UG |
T1.1 Aligning the European University of the Seas’ short and long-term objectives and leading the design of a fully recognised legal status |
P. Pawelska |
T1.2Monitoring and reporting |
Biuro SEA-EU |
T1.3 Assuring quality, ethics and data protection |
P. Pawelska |
T1.4 Aligning and amplifying SEA-EU 2.0’s Agenda for |
Ewa Szymczak |
T2.1 Facilitating and increasing the level of physical mobility |
P.Borkowski |
T2.2 Fostering inclusive, digital and green interdisciplinary and innovative training pathways |
J. Morawska |
T2.3 Enhancing personalised curriculum and credit pathways: developing microcredentials under SEA-EU quality label |
A. Kłonczyński |
T2.4 Increasing the offer of SEA-EU joint programmes |
A.Kędzierska-Szczepaniak |
T2.5. SEA-EU becoming a diversified lifelong learning hub |
A.Stenke |
T2.6 Development of a coherent legal framework, included Automatic Academic Recognition |
T. Widłak |
T3.1 Generating European added value through research collaborations at the master level |
M.Grottel, M. Bielenia-Grajewska |
T3.2 Enhance career perspectives of early career researchers inside and outside of academia task |
Ł.Rudnicki |
T3.3 Reinforcing SEA-EU RI common research framework by facilitating and increasing access to joint resources and infrastructures |
W. Laskowski |
T4.1 European campus starts with equity promotion |
N. Kosakowska-Berezecka |
T4.2 Increasing student's participation through the Alliance |
Ł.Bień |
T4.3 SEA-EU Goes more digital |
A. Kubicki |
T4.4 SEA-EU Goes Greener |
S.Mrozowska |
T4.5 Embracing European values as SEA-EU identity hallmarks |
M.Niestoruk/B.Madany |
T4.6 Promoting multilingualism, building English language competence, and setting up a common SEA-EU Language Policy |
A.Swebocka |
T5.1 SEA-EU Building Global Bridges: Stronger partnerships for common goals |
A. Jurkowska-Zeidler, A. Kłonczyński |
T5.2 Innovating the regional understanding about being SEA- EU |
M.Adamczuk |
T5.3 Transforming SEA-EU Service Learning Centre to the SEA-EU Society Hub |
J.Jendza |
T6.1 Building a consistent, memorable and attractive identity communication and impact strategy |
M. Nieczuja-Goniszewska/M. Jakubowski |
T6.2 Managing and implementing a solid, transparent and effective dissemination. |
M. Nieczuja-Goniszewska/M. Jakubowski |
T6.3 Implementation of common values and quality standards for Science communication |
W. Glac |