Program Erasmus

Erasmus+ konsultacje w czasie ferii zimowych 2025

Osoby planujące wyjazd w ramach programu Erasmus+, które mają nadal jakiekolwiek pytania, serdecznie zapraszam na konsultacje.

📅 Termin: 21.02
📍 Miejsce: Sala 360
Godziny: 10:00–11:30

 

dr Konrad Radomyski

 

Instytut  Anglistyki i Amerykanistyki // Institute of English and American Studies
Zakład Językoznawstwa Korpusowego i Glottodydaktyki // Corpus Linguistics and Glottodidactics Division

Wydział Filologiczny // Faculty of Languages

Uniwersytet Gdański // University of Gdańsk

ul. Jana Bażyńskiego 8, 80-309 Gdańsk, Poland

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 19. luty 2025 - 12:08; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring Ostatnia zmiana: środa, 19. luty 2025 - 12:09; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring

Czas do wypełniania wniosków na kanale na teamsach został wydłużony do 24.02.2025

Szanowni Państwo,

czas do wypełniania wniosków na kanale na teamsach jest wydłużony do 24.02.2025.

Termin uzupełniania wniosków wydłużony do 24.02.2025

Kod do dołączenia do kanału 8l1xvtl

 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3Aa41eb448b0ca4bb69cfdc112e13de3a8%40thread.tacv2/Erasmus%202025-2026?groupId=683f9d9d-6417-4d3a-93b3-2fb9ac2b5812&tenantId=2d9a5a9f-69b7-4940-a1a6-af55f35ba069

 

 

dr Konrad Radomyski

 

Instytut  Anglistyki i Amerykanistyki // Institute of English and American Studies
Zakład Językoznawstwa Korpusowego i Glottodydaktyki // Corpus Linguistics and Glottodidactics Division

Wydział Filologiczny // Faculty of Languages

Uniwersytet Gdański // University of Gdańsk

ul. Jana Bażyńskiego 8, 80-309 Gdańsk, Poland

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 14. luty 2025 - 07:12; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring Ostatnia zmiana: piątek, 14. luty 2025 - 07:13; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring

Spotkanie związane z programem Erasmus+ dla studentów

Szanowni Państwo,

w najbliższy wtorek (11.02) o godz. 12:00 spotykamy się online, aby omówić kwestie związane z programem Erasmus+ dla studentów.

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MjA2OWQwNjAtMGRjYy00ZmNmLThhOTAtZDcyYmE2YzdkNjVm%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%222d9a5a9f-69b7-4940-a1a6-af55f35ba069%22%2c%22Oid%22%3a%2255bb0bc5-e36b-492f-a6e9-035e2a91b532%22%7d

 

 

Serdecznie pozdrawiam.

 

dr Konrad Radomyski

 

Instytut  Anglistyki i Amerykanistyki // Institute of English and American Studies
Zakład Językoznawstwa Korpusowego i Glottodydaktyki // Corpus Linguistics and Glottodidactics Division

Wydział Filologiczny // Faculty of Languages

Uniwersytet Gdański // University of Gdańsk

ul. Jana Bażyńskiego 8, 80-309 Gdańsk, Poland

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 10. luty 2025 - 07:14; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring Ostatnia zmiana: poniedziałek, 10. luty 2025 - 07:15; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring

ERASMUS + 2025/2026

Szanowni Państwo,

Biuro Współpracy i Umiędzynarodowienia ogłosiło listę uczelni partnerskich na rok akademicki 2025/2026. Proszę o zapoznanie się z listą uczelni, z którymi Instytut Anglistyki i Amerykanistyki ma podpisane umowy: (https://ug.edu.pl/sites/ug.edu.pl/files/_nodes/strona/120398/files/wykaz-umow-erasmus-2025-2026-z-krajami-programu.pdf). 

 

 

Zwracam uwagę na liczbę miejsc dostępnych dla wyjazdów studenckich. W załączniku przesyłam Formularz rekrutacyjny [proszę o screen z widocznym imieniem i nazwiskiem z eUczelni z oceną za PNJA z semestru zimowego 2024/25], który należy wypełnić i podpisać imieniem oraz nazwiskiem. Formularz jest również dostępny na platformie Teams, gdzie utworzyłem kanał Erasmus 2025/2026. (Proszę również o wypełnienie tego pliku Rekrutacja studentów.xlsx).

 

Proszę użyć kodu 8l1xvtl by dołączyć do zespołu na Teamsie i wybrać kanał Erasmus 2025/2026.

 

 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3Aa41eb448b0ca4bb69cfdc112e13de3a8%40thread.tacv2/Erasmus%202025-2026?groupId=683f9d9d-6417-4d3a-93b3-2fb9ac2b5812&tenantId=2d9a5a9f-69b7-4940-a1a6-af55f35ba069

 

 

 

Każda osoba zainteresowana wyjazdem otrzyma indywidualny folder do przechowywania niezbędnych dokumentów. W przypadku problemów z dostępem do Teamsów lub dołączeniem do kanału proszę o odpowiedź na tego maila i przesłanie Formularza – wtedy samodzielnie dodam Państwa pliki.

 

Proszę o przesłanie dokumentacji do 15.02.

Resztę dokumentów, o które Państwa poproszę, podam w późniejszym terminie, ponieważ nie zostały jeszcze określone na nadchodzący rok akademicki. Pod poniższym linkiem powinien wkrótce pojawić się nowy przycisk: Wyjazd akademicki w roku akademickim 2025/2026. https://ug.edu.pl/wspolpraca/erasmus-2021-2027/wspolpraca-z-krajami-programu/mobilnosc-studentow/wyjazdy-dlugoterminowe-studia

 

Na koniec zamieszczam kilka istotnych informacji przekazanych przez Biuro Współpracy i Umiędzynarodowienia:

1) W przypadku mobilności do takich krajów jak Francja, Włochy, Hiszpania, Niemcy niezbędna jest weryfikacja znajomości języka narodowego danego kraju (część zajęć może odbywać się w danym języku mimo deklaracji prowadzenia zajęć w języku angielskim). [Jeśli chodzi o wymóg znajomości języka narodowego w niektórych krajach, nie dotyczy on raczej naszych umów, ponieważ zajęcia powinny odbywać się w języku angielskim. Jeśli ktoś uczęszczał na lektoraty z tych języków (ze wszystkich semestrów + ocena z egzaminu), proszę o przesłanie zrzutu ekranu z eUczelni – tak jak w przypadku PNJA.]

2) O wyjazd nie mogą ubiegać się: • studenci II roku studiów drugiego stopnia, V roku jednolitych studiów magisterskich, ostatniego roku studiów III stopnia oraz doktoranci ostatniego roku Szkół Doktorskich; • studenci, którzy w poprzednich latach w trakcie wyjazdów na studia i/lub na praktykę wykorzystali swój tzw. kapitał mobilności, wynoszący po 12 miesięcy na I, II i III poziomie studiów oraz 24 miesiące na jednolitych studiach magisterskich.

3) Studenci, których mobilność miałaby nastąpić na ostatnim roku studiów I, II, III stopnia, na ostatnim roku jednolitych studiów magisterskich lub doktoranci na ostatnim roku Szkół Doktorskich, mogą aplikować o wyjazd wyłącznie w semestrze zimowym ostatniego roku. Nie mogą zatem ubiegać się o wyjazd w semestrze letnim lub wyjazd całoroczny. Zasada ta dotyczy studentów wszystkich wydziałów UG.

4) Wszyscy zakwalifikowani studenci mają obowiązek zrealizować program studiów adekwatny dla ich kierunku / specjalności i zatwierdzony w Porozumieniu o Programie Studiów (Learning Agreement/OLA) opiewający na min. 30 punktów ECTS/semestr.

Na tym etapie nie ma jeszcze potrzeby tworzenia Learning Agreement (OLA), jednak warto zapoznać się z ofertą przedmiotów na wybranych uczelniach. Przedmioty nie muszą pokrywać się 1:1 z programem UG, mogą się nieco różnić.

W kwestiach związanych z zakwaterowaniem proszę nie kontaktować się ze mną, lecz bezpośrednio z uczelnią partnerską – informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej danej uczelni.

Serdecznie Państwa pozdrawiam 😁

dr Konrad Radomyski

 

Instytut  Anglistyki i Amerykanistyki // Institute of English and American Studies
Zakład Językoznawstwa Korpusowego i Glottodydaktyki // Corpus Linguistics and Glottodidactics Division

Wydział Filologiczny // Faculty of Languages

Obraz zawierający Czcionka, zrzut ekranu, tekst, Grafika</p>
<p>Zawartość wygenerowana przez sztuczną inteligencję może być niepoprawna.

Uniwersytet Gdański // University of Gdańsk

ul. Jana Bażyńskiego 8, 80-309 Gdańsk, Poland

 

Załącznik Rozmiar
formularz-rekrutacyjny-studenta-1.docx 3.93 MB
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 4. luty 2025 - 08:42; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring Ostatnia zmiana: wtorek, 4. luty 2025 - 08:54; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring

Możliwość aplikowania na wyjazdy STA w ramach programu Erasmus+

Przypominamy o możliwości aplikowania na wyjazdy STA w ramach programu Erasmus+. W roku akademickim 2024/2025 Wydziałowi Filologicznemu przyznano 40 miejsc (po 20 na każdy semestr). Na semestr letni tego roku akademickiego Instytutowi Anglistyki i Amerykanistyki przyznano 4 miejsca.

W tej rekrutacji, podobnie jak w poprzednim semestrze, osoby zainteresowane są proszone o przygotowanie następujących dokumentów:

  1. Wniosek o dofinansowanie (załącznik nr 1)
  2. Mobility Agreement (Staff Mobility for Teaching 2024/2025) (załącznik nr 2)
  3. Lista osiągnięć, która uwzględnia punkty przedstawione w tabeli poniżej:

 

nr

kryterium

max. liczba pkt

1

Wkład w internacjonalizację danej jednostki (różnego rodzaju projekty międzynarodowe, organizacja międzynarodowych konferencji naukowych, wspólne publikacje z partnerami zagranicznymi i in. - wszystko z wyjątkiem programu Erasmus+) - dane z ostatnich dwóch lat

6

2

Wkład w rozwój programu Erasmus+ w danej jednostce (nawiązanie nowych kontaktów, podpisywanie umów, opieka nad studentami przyjeżdżającymi i wyjeżdżającymi i in.) - dane z ostatnich dwóch lat

6

3

Dla pracowników naukowo-dydaktycznych:

  • aktywność naukowa (udział w konferencjach, publikacje, projekty i in.)

Dla pracowników dydaktycznych:

  • aktywność szkoleniowa (prowadzenie szkoleń, udział w szkoleniach i in.)

Dane z ostatnich dwóch lat

5

4

Prowadzenie zajęć na UG, w których uczestniczyli studenci przyjeżdżający w ramach programu Erasmus+ - dane z ostatnich dwóch lat

2

5

Złożenie wniosku mobilności STA na wyjazd do Uczelni w ramach konsorcjum Europejskiego Uniwersytetu Nadmorskiego (European University of the Seas – SEA-EU) - dane z ostatnich dwóch lat

1

 

Przypominamy o terminach rekrutacji w semestrze letnim:

  • Termin rekrutacji: 15.01.2025 – 10.02.2025
  • Ogłoszenie wyników: 11.02.2025
  • Okres mobilności: 24.02.2025 – 30.09.2025

Komplet dokumentów należy złożyć w sekretariacie Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki do 10.02.2025.

Każdy wniosek podlega dwustopniowej ocenie: na poziomie instytutów przez koordynatora/ów jednostki, a następnie przez wydziałową komisję ds. oceny wniosków. W skład komisji rekrutacyjnej w Instytucie Anglistyki i Amerykanistyki wchodzą: dr Konrad Radomyski i dr Alicja Chmiołek. W skład wydziałowej komisji ds. oceny wniosków wchodzą koordynatorzy Erasmus+ ze wszystkich instytutów wydziału.

Uwagi Końcowe

  • Stypendium Erasmus+ nie może pokrywać tych samych kosztów, które już są albo będą sfinansowane z funduszy UE.
  • O fundusze mogą ubiegać się nauczyciele akademiccy podczas urlopu naukowego, jednak nie podczas innych urlopów (wypoczynkowego, rodzicielskiego, wychowawczego, chorobowego, dla poratowania zdrowia, bezpłatnego).
  • Nie ma możliwości realizowania mobilności podczas urlopu wypoczynkowego, rodzicielskiego, wychowawczego, chorobowego, dla poratowania zdrowia ani bezpłatnego.
  • Możliwa jest realizacja mobilności w ramach programu Erasmus+ podczas urlopu naukowego.

 

Zachęcamy Państwa do aplikowania!

Koordynatorzy Erasmus+ IAiA: dr Alicja Chmiołek i dr Konrad Radomyski

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 17. Grudzień 2024 - 08:59; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring Ostatnia zmiana: wtorek, 17. Grudzień 2024 - 09:03; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring

PROGRAM ERASMUS +

Hello and welcome to the Erasmus+ page for the Institute of English and American Studies (IEAS). You can contact the Erasmus+ Coordinator for more information.

OUTGOING

The application period for the academic year 2024/2025 is closed. Applications for the academic year 2025/2026 will start in January 2025.

You will find more information regarding the procedures and the paperwork in this link.

Erasmus+ Coordinator for Outgoing students: dr Konrad Radomyski (konrad.radomyski@ug.edu.pl)

INCOMING

You will find an updated list of the courses we offer next year (Academic year 2024/2025) in a document below. Please note that:

  1. At least a B2 level of English is required for all the courses that we offer.
  2. Some courses consist of both lectures and practical classes. Our system treats them as distinct subjects (with different codes) but they must be taken together. This will be clearly specified in the list.
  3. Even though we welcome students from other faculties and departments, Practical English is only offered to English philology students.
  4. Our institute offers three different degrees, which are indicated as FA, CC and Am: FA-English Philology, CC-Cultural Communication, Am-American Studies. You can take courses from any of these.

Erasmus+ Coordinator for Incoming students: dr Alicja Chmiołek, alicja.chmiolek@ug.edu.pl

STAFF MOBILITY

The application period for the academic year 2024/2025 is open. More information can be found at: https://fil.ug.edu.pl/news/115522/erasmus-wymiana-dydaktyczna-sta-dla-nauczycieli-akademickich

 

Erasmus+ Coordinator for staff mobility: dr Konrad Radomyski, konrad.radomyski@ug.edu.pl

 

 

Attachments

Załącznik Rozmiar
ieas-list-courses-2024-2025.xlsx 46.97 KB
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 11. Wrzesień 2017 - 13:22; osoba wprowadzająca: Martin Blaszk Ostatnia zmiana: poniedziałek, 30. Wrzesień 2024 - 09:55; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring

INTERNSHIP ABROAD FOR STUDENTS

INTERNSHIP ABROAD FOR STUDENTS

SEA-EU released a new opportunity for internships. You can find more details here: https://sea-eu.ug.edu.pl/oferta-praktyk-dla-studentow-2/

 

dr Konrad Radomyski

 

Instytut  Anglistyki i Amerykanistyki // Institute of English and American Studies
Zakład Glottodydaktyki i Przetwarzania Języka Naturalnego // Glottodidactics and Natural Language Processing Division

Wydział Filologiczny // Faculty of Languages

Uniwersytet Gdański // University of Gdańsk

ul. Jana Bażyńskiego 8, 80-309 Gdańsk, Poland


 

 

ATTACHMENTS

Załącznik Rozmiar
INCOMING STUDENTS - SUBJECTS FOR STUDY 30.87 KB
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 16. Marzec 2017 - 14:00; osoba wprowadzająca: Martin Blaszk Ostatnia zmiana: poniedziałek, 30. Wrzesień 2024 - 09:58; osoba wprowadzająca: Małgorzata Nehring