Komunikaty dla studentów
odwołane zajęcia 18.11.-24.11.2024.
Zajęcia z dr hab. Arkadiuszem Misztalem w dniach 04-25.11.2024 zostają odwołane. Pan Profesor, że następujące osoby przejmą część jego zajęć: (1) prof. Marta Koval – wykłady i zajęcia „Modernizm i postmodernizm” II rok MA (2) dr Barbara Miceli – wykłady „Kultura amerykańska”, II rok BA. Prof. Koval ustali ze studentami daty i godziny tych zajęć. dr Barbara Miceli będzie te zajęcia prowadzić online. Pozostałe przedmioty (2 kursy po 45 minut oraz 2 seminaria) zostaną zrealizowane przez pana Profesora w grudniu w wydłużonym trybie 90 minut i dodatkowych godzin seminaryjnych.
Zajęcia z dr hab. Konradem Knoch w dniu 18.11.2024 zostają odwołane.
Zajęcia oraz konsultacje z dr Agnieszką Żukowską w dniu 18.11.2024 zostają odwołane.
Zajęcia z dr Michałem Golubiewskim w dniu dzisiejszym 18.11.2024 zostają odwołane.
Zajęcia z mgr Renatą Zander Lewandowską w dniach 19-22.11.2024 zostają odwołane.
Zajęcia z dr Justyną Stiepanow w dniach 21-22.11.2024 zostają odwołane.
Zajęcia z Panią Profesor Jean Ward w dniu 27.11.2024 zostają odwołane. Zostaną odpracowane na platformie Teams:
- II MA-T czw. 28 listopada 9.45 - 11.15
- II JLE pon. 2 grudnia 8.00 - 9.30
Zajęcia z dr hab. Martą Koval w dniach 20-22.11.2024 zostają odwołane.
Targi pracy WNS
Szanowni Państwo,
Już 20 listopada br. w godzinach 9.00-15.00 na Wydziale Nauk Społecznych odbędzie się jesienna edycja mini targów pracy „Moja kariera”, które Biuro Karier organizuje dla studentów Uniwersytetu Gdańskiego.
W załączeniu przesyłam plakat informujący o wydarzeniu.
Zajęcia na studiach zaocznych z profesor Anną Bączkowską
szanowni Państwo,
w związku z faktem, iż została zamknięta grupa seminaryjna profesor Bączkowskiej zajęcia z nią w najbliższą sobotę będą od godziny 8 do 11:15 i będą to dwa bloki metodologii (zamiast seminarium i metodologii). Zajęcia z profesor Bączkowską będą się odbywać raz w miesiącu z podwójnym blokiem zajęć.
Harmonogram wydarzeń w Biurze Karier UG
Szanowni Państwo,
Zachęcam do lektury harmonogramu wydarzeń w Biurze Karier UG
Sekretariat IAA
HARMONOGRAM WYDARZEŃ ORGANIZOWANYCH PRZEZ BIURO KARIER UG
LISTOPAD 2024
Warsztat – CV bez tajemnic
- 07 listopada 2024; 13:00-14:30
- siedziba BK, Gdańsk, ul. Bażyńskiego 1a pok. 122
- zapisy i więcej informacji: https://biuro-karier.ug.edu.pl/pl/aktualnosci/64
Webinar w języku angielskim - Unlocking job oppotunities | Cognizant
- 14 listopada 2024, 15:00
- Online MS Teams; Gdańsk,
- zapisy i więcej informacji: https://biuro-karier.ug.edu.pl/pl/aktualnosci/66
Mini Targi Pracy – Moja Kariera
- 20 listopada 2024, 9:00 – 15:00
- Wydział Nauk Społecznych, Gdańsk, ul. Bażyńskiego 4
- więcej informacji: https://biuro-karier.ug.edu.pl/pl/aktualnosci/70
Warsztat o Kompetencjach przyszłości | thyssenkrupp GSG
- 20 listopada 2024, 9:00
- Sala S 311, Wydział Nauk Społecznych,
- więcej informacji: https://biuro-karier.ug.edu.pl/pl/aktualnosci/68/
Webinar: Réussir son entretien en français / akademia rozmów kwalifikacyjnych w języku francuskim
- 27 listopada 2024, 15:00
- Online MS Teams;
- zapisy i więcej informacji: https://biuro-karier.ug.edu.pl/pl/aktualnosci/66
CV Day na Wydziale Filologicznym oraz spotkanie z pracodawcą PwC
- 27 listopada 2024, 10:00 – 15:00
- Budynek Neofilologii UG, Hol główny,
- więcej informacji: https://biuro-karier.ug.edu.pl/pl/aktualnosci/71
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
202411-harmonogram-biuro-karier-ug.pdf | 218.05 KB |
Nabór wniosków o przyznanie stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego dla studentów
Zarząd Województwa Pomorskiego ogłasza nabór wniosków o przyznanie stypendiów za osiągnięcia naukowe oraz artystyczne dla studentów, którzy są mieszkańcami województwa pomorskiego na rok akademicki 2024/2025. Gorąco zachęcamy studentów z Państwa uczelni, którzy spełniają warunki Regulaminu, do aplikowania o stypendium od 28 października do 13 grudnia 2024 roku.
Regulamin przyznawania stypendiów dla studentów – mieszkańców województwa pomorskiego wraz ze szczegółowymi informacjami oraz wymaganymi do złożenia wzorami formularzy dostępne są na stronie Departamentu Rozwoju Gospodarczego
Z poważaniem
Monika Radziszewska
Główna Specjalistka
Referat Transformacji Gospodarczej
Departament Rozwoju Gospodarczego
ul. Augustyńskiego 2, 80-819 Gdańsk
tel.: (58) 32 68 712, fax: (58) 32 68 303
pomocukrainie.pomorskie.eu
Plan Zajęć dla MA Filologii Angielskiej ZAO dla przedmiotów nauczycielskich
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym został opublikowany plan zajęć dla Plan Zajęć dla MA Filologii Angielskiej ZAO dla przedmiotów nauczycielskich. Znajduje się on w zakładce z Planem Zajęć.
Sekretariat IAA
26.10.2024 - zjazd dla 1 MA Filologii Angielskiej ZAO
Szanowni Państwo,
zjazd nr 5 dla 1 MAFA ZAO będzie ograniczony tylko do soboty 26..10.2024. W niedziele zajęcia się nie odbędą. Plan zajęć na ten dzień znajduje się w zakładce z Planem Zajęć.
Sekretariat IAA
Seminaria na 1 MA Amerykanistyka
Szanowni Państwo,
Załączamy plik z podziałem na seminaria dla 1 MA Amerykanistyki. Proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu.
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-i-ma-amerykanistyka.xlsx | 12.47 KB |
odwołane zajęcia dla 1MA FA ZAO 12-13.10
Szanowni Państwo,
Przedmioty nauczycielskie – w ten weekend się nie odbędą. Jak plan będzie ułożony zostanie Państwu w odpowiednim czasie udostępniony.
Sekretariat IAA
Wydarzenia organizowane przez Biuro Karier w październiku 2024
Szanowni Państwo,
Przesyłam zbiorcze zestawienie wydarzeń organizowanych przez Biuro Karier UG dla studentów w październiku br.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
202410-harmonogram-biuro-karier-ug.pdf | 219.51 KB |
Akademia Dokumentalna na UG 2024/25
Szanowni Państwo,
Nasi studenci mają możliwość realizowania jako przedmiotu fakultatywnego zajęć Akademii Filmu Dokumentalnego, zgodnie z zamieszczoną poniżej notatką.
Światowe kino dokumentalne połączone z wykładami, spotkaniami i rozmowami. W roku akademickim 2024/25, w semestrze zimowym, kontynuujemy – w kolejnej odsłonie programowej i w nowym miejscu: Centrum Filmowym UG im. Andrzeja Wajdy – otwarty dla studentów, doktorantów wszystkich kierunków oraz wolnych słuchaczy spoza uniwersytetu nowatorski przedmiot filmoznawczy: Akademia Filmu Dokumentalnego Docs Against Gravity.
https://www.akademiadokumentalna.pl/ug-akademia-filmu-dokumentalnego-1
Z wyrazami szacunku
dr Grzegorz Kotłowski
Prodziekan do spraw Studenckich
Deputy Dean
tel. 58 523 30 26
I MA Filologia Angielska stacjonarne - podział na specjalności, grupy i seminaria magisterskie
Szanowni Państwo,
W załączeniu plik podziałem na specjalności, grupy i seminaria magisterskie wraz ze specjalizacją. na semestr zimowy 2024/2025. Bardzo proszę o znalezienie swojej osoby po numerze albumu.
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-mafa-i-rok-st.xlsx | 15.71 KB |
I MAFA Zaoczne - przydział do grup - seminaria
Szanowni Państwo,
załączam przydział do grup seminaryjnych dla I MAFA w semestrze zimowym 2024/2025, bardzo proszę o znalezienie swojej osoby po numerze albumu.
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-ima-zao.xlsx | 12.71 KB |
I BA-Amerykanistyka - lista z podziałem na grupy
Szanowni Państwo!
załączam podział na grupy na I Amerykanistyce - semestr zimowy 2024/2025, proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-i-ba-grupy.xlsx | 11.85 KB |
I BA Filologia Angielska przydział do grup
Szanowni Państwo,
Załączam podział na grupy dla 1 roku filologii angielskiej na semestr zimowy 2024/2025. Proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-i-faba-grupy-03102024-stacjonarni.xlsx | 20.84 KB |
1 BA Filologia Angielska studia zaoczne lista z podziałem na grupy
Szanowni Państwo,
Załączam podział na grupy dla 1 roku filologii angielskiej na semestr zimowy 2024/2025 dla studiów zaocznych. Proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-i-faba-grupy-zao.xlsx | 11.61 KB |
zajęcia z Social and Political Culture dla 3 roku BA CC
Szanowni Państwo,
Zajęcia z Social and Political Culture zaczną się odbywać od kolejnej środy t.j. od 09.10.2024
Sekretariat IAA
III BA Amerykanistyka Współczesne Kino Amerykańskie z dr. Pawłem Bilińskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z przedmiotu "Współczesne Kino Amerykańskie" z dr. Pawłem Bilińskim będą się rozpoczynały od godziny 11.30
Sekretariat IAA
I BA ZIA -listy grup
Szanowni Państwo,
załączam podział na grupy studenckie dla I roku BA ZIA dla semestru zimowego 2024/2025, proszę odnaleźć swoja osobę poprzez numer albumu
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-i-zia.xlsx | 13 KB |
II i III ZIA fakultety i seminaria zima 2024/2025
Szanowni Państwo,
załączam plik z przydzielonymi fakultetami dla II i III roku ZIA oraz seminariami dla III ZIA. Proszę odnaleźć siebie po numerze albumu
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-zia-iii-i-ii-calosc.xlsx | 12.71 KB |
I MA Filologia Angielska stacjonarne - podział na specjalności i grupy
Szanowni Państwo,
W załączeniu plik z podziałem na specjalności i grupy dla semestru zimowego 2024/2025. Proszę poszukać swoja specjalność po numerze albumu.
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-mafa-i-rok-st.xlsx | 13.36 KB |
Zajęcia z języka niemieckiego dla II roku Filologii Angielskie, Amerykanistyki oraz Cultural Communication
Szanowni Państwo,
Język niemiecki – mgr M. Stanek – Kozłowska – prosi o zgłoszenie się w środę o godz. 16.30 (na przerwie) sala 156 zamiast (tak jak jest w planie o godz. 8:00).
III BA Filologia Angielska Zaoczne - fakultety, seminaria
Szanowni Państwo,
Załączam plik z podziałem na fakultety i seminaria w semestrze zimowym 2024/2025. Proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-fa-iiirok-niestacj.xlsx | 11.54 KB |
II BA Filologia Angielska Zaoczne - fakultety
Szanowni Państwo,
Załączam dla Państwa podział na fakultety w semestrze zimowym 2024/2025. Proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu
pozdrawiam
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-fa-iirok-niestacj.xlsx | 11.5 KB |
III BA Filologia Angielska - podział na grupy, fakultety i seminaria
Szanowni Państwo,
Załączam podział na grupy, fakultety i seminaria w semestrze zimowym 2024/2025. Proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu
pozdrawiam
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-fa-iiirok-st.xlsx | 11.95 KB |
III BA Amerykanistyka - podział na grupy, fakultety i seminaria
Szanowni Państwo,
W załączeniu lista dla III FA-A z podziałem na grupy, seminaria i fakultety w semestrze zimowym 2024/2025. Proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu
pozdrawiam
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-amer-stacj-iii.xlsx | 19.98 KB |
Awaria serwerów
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym mieliśmy poważną awarię serwerów uniemożliwiającą pracę na bazach. W związku z tym dostępne dla Państwa listy grup Studentów pojawią się z opóźnieniem, ale oczywiście zrobimy to niezwłocznie i tak szybko jak będzie to możliwe. Przepraszamy za niedogodności.
Sekretariat IAA
Zapisy na Seminaria Magisterskie
Szanowni Państwo,
Zapisy na Seminaria odbędą się w dniach od 27.09.2024 od godziny 19:00 do 30.09.2024 do godziny 19:15 poprzez link do formularzy, który zamieszczam poniżej. Proszę go skopiować do swojej przeglądarki:
Seminaria magisterskie Filologia Angielska spec. JĘZYK, LITERATURA, EDUKACJA 2024/2025:
Seminaria magisterskie Filologia Angielska Translatoryka 2024/2025:
Seminaria magisterskie Filologia Angielska PJN 2024/2025:
Seminaria magisterskie Filologia Angielska Zaoczne 2024/2025:
Seminaria magisterskie Amerykanistyka 2024/2025:
Podział dla II BA Amerykanistyki: grupy, fakultety
Szanowni Państwo,
Zamieszczam dla Państwa plik z podziałem na:
- grup ćwiczeniowych
- fakultetów
Plik zawiera państwa numery indeksów.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-ii-amer-st.xlsx | 19.91 KB |
Podział dla II BA Cultural Communication: grupy ćwiczeniowe, fakultety
Zamieszczam dla Państwa plik z podziałem na:
- grup ćwiczeniowych
- fakultetów
w semestrze zimowym 2024/2025. Proszę o odnalezienie swojej osoby po numerze albumu
pozdrawiam
Sekretariat IAA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-cciirok.xlsx | 11.62 KB |
Podział dla III BA Cultural Communication: seminaria, fakultety
Szanowni Państwo,
Zamieszczam dla Państwa plik z podziałem na:
- seminaria
- fakultetów
Plik zawiera państwa numery indeksów.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-cciii.xlsx | 10.78 KB |
Podział dla II BA filologii angielskiej: grupy, specjalności, fakultety
Szanowni Państwo,
Zamieszczam dla Państwa plik z podziałem na:
- specjalności (nauczycielska oraz translatoryczna).
- grupy ćwiczeniowe
- grupy dla praktycznej nauki języka angielskiego
- fakultetów
Plik zawiera państwa numery indeksów.
Anonim_Filologia angielska II rok FA.xlsx
pozdrawiam
Małgorzata Nehring
Sekretariat IAIA
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
anonim-filologia-angielska-ii-rok-fa.xlsx | 14.01 KB |
Plan zajęć dla Studiów Niestacjonarnych - zima 2024/2025
Szanowni Państwo,
W zakładce Plan Zajęć znajduje się już plan zajęć dla Studiów Niestacjonarnych / SCHEDULE na semestr zimowy 2024/2025 wraz z terminarzem zjazdów
Sekretariat IAA
Seminaria i Fakultety - zima 2024/2025
Szanowni Państwo,
w zakładce Fakultety oraz w zakładce Seminaria są już dostępne opisy Fakultetów i Seminariów na semestr zimowy 2024/2025.
Sekretariat IAA
ZAPISY NA WF
Szanowni Państwo,
Informujemy, że w dniach około 18-19.09 na stronie Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu UG będzie dostępna oferta dla Studentów, którzy na stronie internetowej będą mogli dokonać zapisów na konkretne zajęcia. Informacja ta dotyczy roczników:
- 2022/2023 (BA ZIA)
- 2023/2024 (BA-A, BA-T, BA-N, BA-CC, BA-ZIA)
z pozdrowieniami
Sekretariat IAIA
Płatny staż w USA – spotkanie informacyjne 20.06.2024.| ZAPISY!
Organizacja IREX zaprasza do udziału w spotkaniu informacyjnym dotyczącym naboru na 3 – miesięczny płatny staż w ramach Community Engagement Exchange (CEE) Program.
Staże są realizowane w USA i odbywają się w organizacjach non-profit współpracujących z IREX. Uczestnicy stażu otrzymują stypendium, organizator pokrywa koszty ubezpieczenia i podróży.
ZAPOZNAJ SIĘ Z OPISEM, ZAŁOŻENIAMI PROGRAMU oraz TERMINARZEM – ulotka informacyjna (pdf)
Odwiedź witrynę CEE Program.
Podczas spotkania zostaną przybliżone szczegóły dotyczące obszarów merytorycznych staży, wymagań wobec kandydatów, formy i specyfiki wsparcia stażystów, kwestii organizacyjnych i technicznych.
Zapraszamy do udziału w spotkaniu informacyjnym dedykowanym studentom i absolwentom Uniwersytetu Gdańskiego.
Termin spotkania: czwartek, 20.06.2024, godz. 18.00
Forma: online | platforma Zoom | Spotkanie będzie prowadzone w języku ANGIELSKIM.
Obowiązują ZAPISY – zarejestruj udział
Zapisy przyjmujemy do 18.06.2024, do godz. 23.59. Osoby, które dokonają zgłoszenia otrzymają 19.06.2024, na adres wskazany w formularzu, link dostępu do spotkania.
Zapraszamy!
Zespół Biura Karier UG
Odwołane zajęcia w tygodniu 10.06 - 16.06.2024 r.
Zajęcia z Panią prof. Beatą Karpińską-Musiał w dniach 10.06-16.06.2024 zostały odwołane.
W tym tygodniu zajęcia z dr Adamem Szczegielniakiem będą odbywały się on-line
Zajęcia z Panią prof. Anną Bączkowską w dniu 14.06.2024 zostały odwołane.
SZKOLENIE Z OCHRONY WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
W tym roku obowiązkowe szkolenie z ochrony własności intelektualnej będzie składało się z dwóch etapów. W dniach od 3 do 9 czerwca należało będzie wysłuchać wykładu oraz zapoznać się z prezentacją, które zostaną udostępnione w wymienionym okresie w materiałach we właściwym dla poszczególnych kierunków, stopni i form studiów zespole na platformie MS Teams. Zapoznawać się z treścią wykładu oraz prezentacji będzie można wielokrotnie. Następnie, od godziny 7.00 w dniu 10 czerwca do godziny 21.00 w dniu 11 czerwca należało będzie wypełnić test, logując się ze swojego studenckiego konta uczelnianego do właściwego zespołu na platformie MS Teams. Test będzie można wypełnić tylko jednokrotnie!
Szkolenie z ochrony własności intelektualnej jest obowiązkowe i niezbędne do ukończenia studiów. W szkoleniu, zgodnie z obowiązującymi planami studiów, muszą wziąć udział wszyscy studenci pierwszego roku studiów pierwszego i drugiego stopnia, zarówno stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Brak zaliczenia szkolenia z ochrony własności intelektualnej jest równoznaczne z nieuzyskaniem zaliczenia w danym semestrze.
W sprawach zaliczeń, przepisywania zaliczeń oraz wszelkich innych proszę się kontaktować tylko i wyłącznie ze swoim dziekanatem a nie z wykładowcą!
Konferencja: Przetwarzanie języka naturalnego- studenckie badania językoznawcze
Studenci II PJN zapraszają na konferencję, pt. Przetwarzanie języka naturalnego- studenckie badania językoznawcze, która odbędzie się 6.06.2024, godz. 9:30. Wystąpienia konferencyjne poprzedzi panel dyskusyjny o godz. 9:00, nt. studiowania na tej specjalności z udziałem zaproszonych gości, absolwentów oraz studentów, który będzie transmitowany na żywo przez fb (kod qr do wydarzenia znajduje się na plakacie w załączniku).
Zapraszamy do inspirującej podróży w językoznawcze aspekty przetwarzania języka naturalnego.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
konferencja-plakat-7.pdf | 1.04 MB |
Dostęp testowy do zasobów Digital Theatre+
Zapraszamy do testowania Digital Theatre+, kompleksowej platformy dydaktycznej przygotowanej z myślą o szkolnictwie wyższym, która zapewnia dostęp do przygotowanego w języku angielskim zbioru przedstawień teatralnych, filmów dokumentalnych, wywiadów i materiałów edukacyjnych.
Dostęp testowy jest możliwy od 15 marca do 15 kwietnia 2024 roku, dzięki działaniom podjętym przez Pracownię Badawczą Between.Pomiędzy.
Z platformą można się łączyć z komputerów w sieci UG i zdalnie przez system HAN.
Loguje się po prostu jak do biblioteki (login pracowy/studencki + hasło do "systemu").
Zespół Prasowy
WARSZTAT | CV bez tajemnic | ZAPISY!
Zapraszamy Studentki i Studentów Uniwersytetu Gdańskiego do udziału w stacjonarnym warsztacie poświęconym przygotowaniu CV. Szczegóły poniżej.
Prowadzenie: Biuro Karier
Temat: CV BEZ TAJEMNIC
Termin: 22.03.2024, godz. 10.00-11.30
Lokalizacja: Biuro Karier UG (budynek dawnego rektoratu)
ul. Bażyńskiego 1A, Gdańsk
I piętro, pokój 122
Termin zgłoszeń: 21.03.2024
LINK ZAPISÓW oraz Plakat
Spotkanie: Rozwój zawodowy, tips and tricks on career planning
Szanowni Studenci,
Instytut Anglistyki i Amerykanistyki UG zaprasza na spotkanie dotyczące możliwości rozwoju zawodowego w piątek (15.03) o godz. 8:30 w auli 0.21. W spotkaniu wezmą udział Pani Aleksandra Stenke, Kierownik Biura Karier UG oraz Pani Kamila Kilińska, absolwentka gdańskiej amerykanistyki, obecnie Training and Quality Specialist w Swarovski, które opowiedzą o możliwych ścieżkach rozwoju zawodowego i podnoszenia swojej „rynkowej” atrakcyjności. Zmienny i dynamiczny charakter współczesnego rynku pracy wymaga już w trakcie studiów zdobycia wiedzy praktycznej i rozwinięcia kompetencji adekwatnych do potrzeb pracodawców. Oprócz tradycyjnych umiejętności komunikowania się, efektywnej pracy w zespole, zdolności adaptacji do nowych okoliczności pracodawcy oczekują od pracowników umiejętności pozyskiwania i selekcji danych oraz myślenia szerokątnego, wykraczającego poza schematy i rozróżniającego to co istotne od tego co jest nieistotne, epizodyczne czy też peryferyjne. Na spotkaniu poruszymy szereg istotnych kwestii i zagadnień ważnych przy planowaniu ścieżki kariery zawodowej. Serdecznie zapraszamy!
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
agenda-kamila-kilinska-15032024-0.pdf | 117.1 KB |
Listy zapisów na fakultety
Szanowni Państwo,
w zakładce Bieżący Rok Akademicki / Fakultety zaczęły są już listy zapisanych na fakultety w semestrze letnim Studentów.
Bardzo prosimy Studentów Amerykanistyki o sprawdzenie w jakim dniu przypadają ich zajęcia z mgr S. Flamminio
z poważaniem
Sekretariat IAA
Fakultety dla Filologii Angielskiej BA studia stacjonarne semestr letni 2023/2024
Szanowni Państwo,
Ze względu na zbyt dużą liczebność grup dla Filologii Angielskiej stacjonarnej został dodany dodatkowy fakultet. Mail z opisami został wysłany na Państwa zbiorowe skrzynki.
W związku z tym zaistniała konieczność ponownego rozpisania zapisów na fakultety, które będzie miało miejsce 07.02. od godziny 19-tej. Link do formularza również został wysłany w powyższym mailu.
z poważaniem
Sekretariat IAA
Erasmus 2024/2025 - Rekrutacja - Wiadomość dla studentów 1 i 2 roku I stopnia oraz 1 roku II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne)
Dear all,
I am sending this message to inform you that the process to apply for an Erasmus+ mobility during the next academic year (2024/2025) is officially open. Below are some answers to possible questions you may have.
If you are interested in applying, please fill in this form by Feb 14 at 5pm:
After this date, we will contact everyone who submitted this form for an interview. In this interview, we will check:
- Your level of English
- Your level of the language of your preferred destination (It is not compulsory to speak, say, French, if you want to go to France, but if too many people want to go there, those who speak French will be given preference).
- Your academic records. It is important to note that the allocation of places is merit-based, so higher marks will place you in a better position to obtain your favorite place.
We will send out more information regarding the next steps after February 14.
Short Q&A
- Where can I go? Check out this link: wf-inst-anglistyki-i-amerykanistyki-umowy-2024-25.pdf (ug.edu.pl)
- Who can apply? Students currently in their first or second year of their BA, as well as students who are currently in their I-MA.
- How long can my mobility last? Those students who will be in the final year of their degree (those who are currently in their II-BA or I-MA) can only stay abroad during the winter semester. Students who are currently in their I-BA can choose whether they want their Erasmus+ to take place during the winter or the summer semester.
- Can I extend my stay for one year? Only those who will be in their II-BA next year, but the extension isn’t automatic: you must apply for the winter semester and once you are abroad and only if it is possible will you be able to apply for an extension.
- Do I get some funding? Yes, you get a monthly payment of 850-900eur (the exact quantity depends on the destination). Students with disabilities can apply for an extra 250eur/month.
Javier Fernández-Sánchez
Assistant Professor
Erasmus+ Coordinator
javier.fernandez-sanchez@ug.edu.pl
Zapisy na wykłady ogólnouczelniane semestr letni 2023/24
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że zbliżają się zapisy na wykłady ogólnouczelniane. Załączam Państwu dwa dokumenty:
1. instrukcja dokonywania zapisów,
2. wykaz proponowanych wykładów.
Przypominam, że studenci naszego wydziału nie mają możliwości wyboru wykładu proponowanego przez pracowników naszego wydziału.
Terminarz zapisów przedstawia się następująco:
- data publikacji zapisów: 05.02.2024 r., godz. 8.00
- data rozpoczęcia zapisów: 06.02.2024 r., godz. 10.00
- data zakończenia zapisów: 09.02.2024 r., godz. 23.59
W roku akademickim 2023/2024, wykłady ogólnouczelniane są ofertą wykładów Uniwersytetu Gdańskiego i Politechniki Gdańskiej i studenci obu uczelni mają możliwość zapisu na wykłady oferowane przez uczelnię macierzystą i zewnętrzną.
Wykłady ogólnouczelniane, które są ofertą wspólną dla naszych studentów i studentów PG będą odbywały się w poniedziałek w godzinach 17.00 - 18.30 w formie zdalnej.
Wykłady oferowane tylko dla naszych studentów będą się odbywały stacjonarnie w poniedziałek (17.00 - 18.30) oraz we wtorek (8.00 - 9.30).
Zapisy na wykłady ogólnouczelniane prowadzone będą w sposób elektroniczny przy użyciu systemu eUczelnia po zalogowaniu się na stronie: https://zapisy.euczelnia.ug.edu.pl/
Załączam instrukcję zapisów dla studentów na wykład ogólnouczelniany w semestrze letnim.
W ofercie znajduje się wykład płatny - Akademia Filmu Dokumentalnego (link do oferty tego wykładu: https://www.akademiadokumentalna.pl/akademia-filmu-dokumentalnego-docs-against-gravity-semestr-letni-202324
który będzie się odbywał w formie stacjonarnej we wtorek o godz. 17.00.
Wszystkie informacje o wykładach ogólnouczelnianych zamieszczone są na stronie: https://ug.edu.pl/studenci/studia-i-i-ii-stopnia-oraz-jednolite-magisterskie/studiowanie-na-ug/wyklady-ogolnouczelniane
Oferta wykładów znajduje się w załączniku do wiadomości oraz na stronie: https://ug.edu.pl/studenci/studia-i-i-ii-stopnia-oraz-jednolite-magisterskie/studiowanie-na-ug/wyklady-ogolnouczelniane/oferta-wykladow-semestr-letni-20232024
W razie jakichkolwiek pytań czy niejasności proszę studentów o kontakt telefoniczny 58 523 31 81 lub e-mailowy lidia.muszynska@ug.edu.pl.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
instrukcja-zapisow-na-wyklady-ogolnouczelniane-euczelnia.docx | 152.65 KB |
oferta-wykladow-ogolnouczelnianych-2023-2024-semestr-letni.xlsx | 20.05 KB |
Przedłużanie legitymacji
„Droga Studentko/Drogi Studencie,
Nie przedłużyłeś jeszcze legitymacji? Koniecznie zgłoś się do swojego Dziekanatu nie później niż 27 października 2023 r.
W związku z wdrożeniem nowego systemu eUczelnia kolejna możliwość przedłużenia Twojej ELS będzie nie wcześniej niż 6 listopada 2023 r.”
Praca Sekretariatu
Szanowni Państwo,
Przypominamy, że sekretariat otwarty jest dla studentów od poniedziałku do czwartku w godzinach od 10:00 do 12:00.
Poza tymi godzinami pytania do sekretariatu proszę kierować drogą mailową.
Plan studiów uaktualniany jest na bieżąco na stronie IAiA.
Godziny konsultacji pracowników zostaną podane wkrótce.
Z poważaniem
Magdalena Wawrzyniak-Śliwska
Praktyki studentów Amerykanistyki
Szanowni Państwo,
z przyjemnością informuję, iż w najbliższym czasie ruszy w American Corner Gdańsk kompleksowy program praktyk dla studentek i studentów. Biorąc pod uwagę Państwa i nasze oczekiwania stworzyłam – mam nadzieję, propozycję, która okaże się dla Państwa interesująca i rozwijająca zarazem.
Program opiera się o cztery filary:
1. Spotkania z mentorami (15 h)
2. Przygotowanie własnego projektu kulturalnego (20 h)
3. Udział w wydarzeniach organizowanych przez American Corner Gdańsk (25 h)
4. Zapoznanie się z codziennymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem American Corner Gdańsk (20 h)
Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w załączniku do tej wiadomości.
Program ruszy w połowie grudnia i zakończy się w marcu przyszłego roku (rozliczenie godzin do marca 2023 r.).
Liczba miejsc jest niestety ograniczona.
W razie pytań, wątpliwości – pozostaję do Państwa dyspozycji.
Z pozdrowieniami,
Justyna Gorgoń
American Corner Gdańsk
Targ Rakowy 5/6
80-806 Gdańsk
tel. (58) 301 08 00
https://www.facebook.com/AmericanCornerGdansk
http://www.wbpg.org.pl/american_corner_gdansk
Klauzule informacyjne zgodne z art. 13 RODO znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Americna Corner Gdansk Program Praktyk.pdf | 434.94 KB |
Odwołanie zajęć z prof. Ludmiłą Gruszewską-Blaim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Ludmiłą Gruszewską Blaim zostają odwołane do 2.12.2022 r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Adamem Szczegielniakiem
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Adamem Szczegielniakiem zostają odwołane do 01.12.2022r
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Magdalena Wawrzyniak-Śliwską
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Wawrzyniak-Śliwska zostają odwołane w dniach 30.11 - 05.12.2022 r.
Sekreariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Anetą Lica
Szanowni Państwo,
Zajecia z dr Anetą Lica w dniu 25.11.2022 r. zostają odwołane
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Adamem Szczegielniakiem
Szanowni Państwo,
Zajecia z dr Adamem Szczegielniakiem zostaja odwołane do 23.11.2022 r.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Aleksandrą Wisniewską
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Aleksandrą Wisniewska zostaja odwołane w dniach 18-19.11.2022 r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Machałem Golubiewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Michałem Golubiewskim w dniu 16.11.2022 zostają odwołane.
Zajęcia zostana odpracowane w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Michałem Golubiewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Michałem Golubiewskim 09.11.2022 o 15:00 "Odmiany angielszczyzny amerykańskiej" zostaja odwołane.
Zajęcia zostana odrobione w innym terminie
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Jerzym Szyłakiem
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Jerzym Szyłakiem w dniu 10.11.2022r zostają odwołane.
Zajęcia zostana odriobione w umówionym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z prof. Tomaszem Ciszewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Tomaszem Ciszewskim zostaja dzis odwołane tj. 07.11.2022r.
Zajęcia zostaną odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z prof. Jerzym Szyłakiem
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zajęcia z prof. Jerzym Szyłakiem zostają dzisiaj odwołane tj. 03.11.2022.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Michałem Golubiewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Michałem Golubiewskim zostaja dziś odwołane tj. 28.10.2022r.
Zajęcia zostana odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Małgorzatą Smentek
Szanowni Państwo,
zajęcia z dr Małgorzatą Smentek zostaja odowłane do końca tygodnia tj. do 28.10.
Zajęcia zostaną odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie fakultetu z dr Roksana Zgierską
Szanowni Państwo,
Fakultet z dr Roksaną Zgierską w dniu 27.10 zostaje odwołany
Sekretariat IAA
Zajęcia wyrównawcze
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że zajęcia wyrównawcze zostały podzielone na grupy.
Uprzejmie proszę o zapoznanie się z nowymi grupami
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr. Małgorzatą Smentek
Szanowni Państwo,
Zajecia z dr. Małgorzata Smentek w dniu dzisiejszym tj. 20.10.2022 zostaja odwołane.
Termin ich odrobienia zostanie ustalony w trakcie następnych zajęć.
Sekretariat IAA
Odwołanie wykładu z Komunikacji Międzykulturowej z dr Karpińską-Musiał
Szanowni Państwo,
w związku z ważnym spotkaniem zwołanym przez Panią Dziekan Wydziału Filologicznego w terminie naszego wykładu, w dniu jutrzejszym, czyli wtorek 18.10.22 odwołuję nasz wykład z Komunikacji Międzykulturowej.
Odrobimy ten wykład w formie albo dodatkowej lektury, albo zajęć online pod koniec semestru. Proszę o przekazanie informacji koleżankom i kolegom przez tych, którzy odczytają tę wiadomość.
Z pozdrowieniami,
Beata Karpińska-Musiał
Odwołane zajęcia z dr Magdaleną Wawrzyniak-Śliwska oraz dr Marią Fengler
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Magdaleną Wawrzyniak-Śliwską oraz dr. Marią Fengler zostają odwołane od 15.10 do 25.10.2022 r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z mgr Krzysztofem Karaś
Szanowni Państwo,
Zajecia z mgr. Karasiem zostaja odwołane do 28.10.2022
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr. Eweliną Gutowską-Kozielską
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr. Eweliną Gutowską-Kozielską zostaja dzisiaj odwołane tj.11.10.2022r
Zajecia zostaną odrobione w innym terminie
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Miłoszem Wojtyna
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Miłoszem Wojtyną zostają odwołane do 14.10.2022 r.
Zajecia zostaną odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć mgr Justyny Stiepanow
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Justyną Stiepanow zostaja odowolane w dniu dzisiejszym tj. 07.10.2022r
Zajęcia zostana odrobione w innym terminie
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z p. Michaelem Mansfield
Szanowni Państwo,
Zajęcia z p. Michaelem Mansfield w tym tygodniu zostają odwołane.
Zajęcia zostają odrobione w innym terminie
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z prof. Węgrodzką
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr hab. Jadwigą Węgrodzką, prof UG zostaja odwołane do 5.10.2022r
Sekretariat IAiA
Dni adaptacyjne 2022/2023
DNI ADAPTACYJNE dla studentów I roku
Studia I stopnia
- amerykanistyka godz. 8:00-9:30 sala 023
- filologia angielska spec. nauczycielska godz. 12:30-14:30 sala 362
- filologia angielska spec. translatoryczna godz. 12:30-14:30 sala 361
- zarządzanie instytucjami artystycznymi godz. 12:30-14:30 sala 023
- cultural communication godz. 8:00-9:30 sala 362
Studia II stopnia
- amerykanistyka godz. 12:30 sala 370
- filologia angielska spec. translatoryczna godz. 12:30 sala 262
- filologia angielska spec. nauczycielska godz. 12:30 sala 363
- filologia angielska spec. przetwarzanie języka naturalnego godz. 9:45 sala 363
Odwołanie konsultacji
Szanowni Państwo ,
Informujemy, że konsultacje z dr Zbigniewem Czają w dniu 29.06.2022 zostaja odwołane.
Zarządzanie i komunikacja w sztukach scenicznych - studia II stopnia - spotkanie informacyjne dla studentów
Nowy kierunek studiów: Zarządzanie i komunikacja w sztukach scenicznych
Spotkanie informacyjne dla studentów
W roku akademickim 2022/2023 rusza nowy kierunek studiów: Zarządzanie i komunikacja w sztukach scenicznych (ZaiKSS). To nowoczesne dwujęzyczne studia magisterskie dla przyszłych menedżerów kultury zainteresowanych w szczególności dziedziną sztuk scenicznych.
Zapraszamy studentów na spotkanie informacyjne, podczas którego o walorach kierunku opowiedzą: prof. Małgorzata Jarmułowicz, prof. Tomasz Kawka, dr Katarzyna Kręglewska-Powązka i dr Sylwia Dobkowska.
Widzimy się 9 czerwca (czwartek), godz. 16.45, w sali wykładowej 021 na budynku Neofilologii Wydziale Filologicznym, ul. Wita Stwosza 51.
Kierunek jest unikalnym efektem współpracy Wydziału Zarządzania oraz teatrologów z dwóch jednostek Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego: Zakładu Dramatu, Teatru i Widowisk oraz Zakładu Badań nad Sztukami Scenicznymi. Dzięki temu studenci zdobywają interdyscyplinarną wiedzę i kompetencje w ramach dwóch równoległych ścieżek kształcenia: w zakresie zarządzania, marketingu i prawa ukierunkowanych na branżę sztuk performatywnych oraz w zakresie wiedzy o specyfice artystycznej i najnowszych tendencjach w twórczości scenicznej w Polsce i na świecie.
W tych dwóch obszarach studia kładą szczególny nacisk na aspekt komunikacji, widzianej zarówno z perspektywy pracy menedżera (odziaływanie na pracowników, kontakt z otoczeniem społecznym, kompetencje językowe), jak też z perspektywy komunikacji sceny z widownią (różnorakie formy wyrazu artystycznego w spektaklu, dialog twórcy z widzem).
Część zajęć prowadzona jest w języku angielskim, a dodatkowo doskonaleniu tego języka służy specjalnie sprofilowany 120-godzinny kurs Communicative English for arts management.
Seminaria dyplomowe prowadzone są zarówno w języku polskim, ja też angielskim i dają możliwość wyboru tematów albo z zakresu zarządzania, albo z teatrologii.
Studenci mają możliwość realizowania samodzielnie zaplanowanych inicjatyw badawczych w ramach projektu naukowego, a także zdobywania praktycznego doświadczenia zawodowego w wybranych przez siebie instytucjach artystycznych w trakcie stugodzinnej praktyki zawodowej.
Studia są zorganizowane w oparciu o współpracę z wieloma teatrami trójmiejskimi, co daje studentom uprzywilejowany dostęp do tych instytucji.
Absolwent kierunku jest przygotowany do podjęcia pracy menedżera w teatrach, agencjach artystycznych, placówkach impresaryjnych i ośrodkach kultury, na stanowisku koordynatora projektów artystycznych, organizatora wydarzeń kulturalnych w dziedzinie sztuk scenicznych i specjalisty do pracy w różnych działach instytucji artystycznych, także w zakresie promocji, marketingu i PR-u.
Zmiana godzin konsultacji mgr Zander-Lewandowska
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że w dniu 15.06 tj. środa konsultacje mgr Zander-Lwandowskiej odbędą sie wyjątkowo o 14:00-14:45.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że zajęcia z p. Grażyną Pałkowską w dniu dzisiejszym tj. 03.06.2022 zostaja odwołane.
Sekretariat IAiA
Odrabianie zajęć z dr Beatą Karpińską-Musiał
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zajęcia z dr Karpińską-Musiał odrabiane będą w terminach 31.05- 29.06.
Szczegółowa rozpiska w załączniku.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
rozpiska_odrabianych_zajec-_maj_i_czerwiec_2022.docx | 13.21 KB |
Odrabianie zajęć z p. Kają Makowską
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zajęcia "Tłumaczenia praktyczne" z III BA-T z p. Kają Makowską odrabiane będą w czwartek 09.06.20222r w sali 382 o godz 15:00
Odrabianie zajęć z p. Kają Makowską
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zajęcia "Tłumaczenia praktyczne" z III BA-T z p. Kają Makowską odrabiane będą w czwartek 25.05.20222r w sali 382 o godz 15:00
odwołane zajęcia z dr Aleksandrowską
Sprawdź NADCHODZĄCE WYDARZENIA!
Drodzy Studenci i Absolwenci,
prezentujemy poniżej harmonogram nadchodzących wydarzeń, abyście z wyprzedzeniem mogli rezerwować swój czas.
Harmonogram zawiera zestawienie m.in. webinariów, szkoleń, warsztatów, spotkań, które Biuro Karier organizuje w porozumieniu z pracodawcami, organizacjami i innymi partnerami.
Liczymy, że udział w wydarzeniach może Was zainteresować pod kątem pozyskiwania cennych informacji z punktu widzenia planowania pierwszych lub kolejnych kroków na rynku pracy.
Wstęp na wszystkie wydarzenia jest BEZPŁATNY.
Zapraszamy do śledzenia naszych AKTUALNOŚCI, dokonywania zgłoszeń i uczestnictwa.
Termin: 9.05.2022, godz. 16.00
Temat: Jak wygrać na rozmowie o pracę | firma EY
Formuła: szkolenie online
Więcej: https://biuro-karier.ug.edu.pl/aktualnosci/145
Termin: 10.05.2022, godz. 8.15.-9.45
Temat: Improving self-presentation skills | firma Alexander Mann Solutions
Formuła: warsztat online w j. angielskim
Więcej: w sprawie szczegółów napisz do nas biurokarier@ug.edu.pl lub zadzwoń 58 523 33 78
Termin: 12.05.2022, godz. 17.00
Temat: State Street Academy 2.0.
Formuła: wykład online
Więcej: https://biuro-karier.ug.edu.pl/aktualnosci/146
Termin: 18.05.2022, godz. 9.45-10.45
Temat: Job seeking | firma Swarovski
Formuła; szkolenie online w j. angielskim
Więcej: w sprawie szczegółów napisz do nas biurokarier@ug.edu.pl lub zadzwoń 58 523 33 78
Termin: 19.05.2022, godz. 13.00-14.30
Temat: Zakładam własną firmę | Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku
Formuła: warsztat online
Więcej: ZAPISY wkrótce!
Termin: 19.05.2022, godz. 15.00-17.30
Temat: Open Day | firma PwC
Formuła: wizyta studyjna
Więcej: https://biuro-karier.ug.edu.pl/aktualnosci/147
Termin: 24.05.2022, godz. 10.00-14.00
Temat: Dzień z karierą
Formuła: mini targi pracy, miejsce: Wydział Ekonomiczny UG
Więcej: szczegóły wkrótce
Termin: 30.05.2022, godz. 10.00-13.00
Temat: Feedback | firma Bayer
Formuła: szkolenie online
Więcej: szczegóły wkrótce
Termin: 31.05.2022, godz. 11.30-13.00
Temat: Remote work | firma State Street
Formuła: szkolenie online w j. angielskim
Więcej: w sprawie szczegółów napisz do nas biurokarier@ug.edu.pl lub zadzwoń 58 523 33 78
Odwołane zajęcia z mgr Karolem Plichtą
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez mgr Karola Plichtę w dniach 27-29 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Jadwigą Węgrodzką
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez prof. Jadwigę Węgrodzką w dniu 28 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Jadwigą Węgrodzką
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez prof. Jadwigę Węgrodzką w dniu 26 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
2 MAJA - DNIEM REKTORSKIM
Na prośbę Parlamentu Studentów UG Rektor prof. dr hab. Piotr Stepnowski ogłasza poniedziałek 2 maja 2022 Dniem Rektorskim, wolnym od zajęć dydaktycznych.
Przypominamy jednocześnie, że 2 maja 2022 roku pracownicy administracji centralnej mają dzień wolny do odpracowania lub dzień urlopu (szczegóły w komunikatach dla pracowników). Rektorat tego dnia jest zamknięty.
Odwołane zajęcia
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez prof. Tomasza Ciszewskiego w dniach 20-22 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Gruszewską -Blaim
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez prof. Gruszewską-Blaim w dniach 11-13 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Fengler z Historii Literatury Brytyjskiej I BA-N
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy,że w dniu 13 kwietnia zajęcia z przedmiotu HLB prowadzone przez dr Fengler zostają odwołane.
Z poważaniem,
Sekretariat IAA
Poszukiwania studentów języka angielskiego
New SEA-EU activities
Dear All,
new SEA-EU activities are now available.
· Training program Research Excellence – for students
The courses offer students knowledge and skills necessary for research planning in the context of the existing knowledge, data collection, interpretation and presentation, responsible research, technology transfer, writing and publishing scientific articles. After completing this course students will acquire basic competencies to meet the main principles of research work and thus promote research excellence. All courses will be available upon your application request to the teacher. All courses will finish in June 2022.
· International Summer Course Deutschland heute – for students
For more than 70 years, Kiel University has organised an International Summer Course. Each year in the summer - from mid-July to mid-August - about 70 to 90 students and graduates from foreign universities from more than 20 different countries participate in this course. The summer course helps participants to improve their German language skills, as well as to learn about Germany today (language, society, history and culture). The programme encompasses three components: German classes, lectures and excursions.
· Summer school in Breton linguistic and cultural heritage studies - for students and academic staff
The University of Western Brittany is delighted to announce its sixth annual Summer School in Breton Language and Heritage Studies. Until 2015, scholars with an interest in the Celtic languages and cultures had little opportunity to study the Breton language, literature and culture. Graduate, postgraduate students as well as university researchers and specialists with an interest in Celtic studies and the Breton language and culture, in particular, are warmly encouraged to apply. Motivated undergraduate students, non-academics with a foundation in Celtic language or linguistics are also welcome.
Best regards,
SEA-EU Project Office
Bażyńskiego 8, room no. 219
80-309 Gdańsk
Odwołane zajęcia z dr hab. M. Bielenią-Grajewską, prof.UG
OGŁOSZENIE KONKURSU NA WYJAZD W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ (program KA 107) Universidade Federal de Goiás w Brazylii
Odwołane zajęcia z dr Wojtyną 29 .03.2022
Potrzebna pomoc ! Szukamy wolontariuszy !
Program asystentów językowych w Hiszpanii
Szanowni Państwo,
Trzeci rok z rzędu Biuro Radcy ds. Edukacji Ambasady Hiszpanii w Polsce prowadzi nabór do programu asystentów językowych w Hiszpanii. Program ten jest skierowany do bardzo szerokiego grona odbiorców: osób z wyższym wykształceniem lub studentów ostatniego lub przedostatniego roku studiów i polega na pracy w hiszpańskim systemie edukacji w roli asystenta na lekcjach konwersacji z języka angielskiego.
Program rozpoczął się kilkadziesiąt lat temu, i ze względu na ciągłe zapotrzebowanie na tego typu asystentów w Hiszpanii, przed laty została otwarta możliwość przyjmowania osób niebędących native speakerami, ale znających angielski na znakomitym poziomie. Korzystając z tej możliwości, obywatele polscy lub inni legalnie przebywający w Polsce mogą aplikować. Nie są wymagane żadne szczególne kwalifikacje, a poziom znajomości języka angielskiego można akredytować za pomocą oficjalnych dyplomów i certyfikatów lub poprzez rozmowę kwalifikacyjną. Warunki programu mogą się nieznacznie różnić w zależności od wspólnoty autonomicznej, ale ogólna zasada jest taka, że asystenci mają 12 godzin pracy tygodniowo, za co otrzymują rekompensatę w wysokości 700€ miesięcznie. Asystentowi zawsze będzie towarzyszył nauczyciel prowadzący dany przedmiot i będzie on przede wszystkim starał się współpracować w ćwiczeniach z zakresu konwersacji, które zostaną mu przydzielone, oraz wspierać nauczyciela na lekcji. Jedną z atrakcji tego programu jest to, że jest on kompatybilny z każdą inną działalnością (akademicką lub zawodową, płatną lub nie), ponieważ pozostawia dużo wolnego czasu. Pozwala również na całkowitą integrację asystenta zarówno w szkole, jak i w środowisku. Jest to jeden z najlepszych sposobów na poznanie hiszpańskiego systemu edukacji, od tzw. środka, jak i na wspaniałe zanurzenie się w języku w bardzo sprzyjających warunkach.
W zeszłym roku wyjechało sześćdziesięciu kandydatów, którzy już korzystają z tego doświadczenia i niektórzy z nich poprosili o przedłużenie. W tym roku mamy 60 miejsc. Jeżeli kandydaci się sprawdzą, jest prawdopodobne, że program ten pozwoli na wysyłanie do Hiszpanii coraz większej liczby polskich asystentów. Dlatego też prosimy o współpracę w rozpowszechnianiu tej informacji wśród potencjalnych zainteresowanych osób. Współpracownicy, absolwenci, z którymi pozostajecie w kontakcie… W czasach pandemii nie zawsze jest łatwo dotrzeć do wszystkich potencjalnych odbiorców naszych programów, a ten na pewno jest tego wart.
Wszystkie informacje w tym zakresie można znaleźć na stronie internetowej naszego biura oraz na oficjalnej stronie programu (z instrukcjami, tutorialami i innymi dokumentami przetłumaczonymi na język angielski).
Oczywiście jesteśmy do dyspozycji, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania i przeprowadzić przez proces aplikacji. Skontaktuj się z nami w języku polskim, angielskim lub hiszpańskim, telefonicznie pod numerem 226 269 811 lub e-mailem pod adresem asesoriaeducacion.pl@educacion.gob.es
Wszystkie informacje można znaleźć na następującym linku w usłudze Google Drive.
Łączę serdeczne pozdrowienia,
José Ramón Horrillo Estrella
Asesor w Biurze Radcy ds. Edukacji
Asesoría Técnica Docente
Consejería de Educación
Embajada de España en Polonia
ul.Fabryczna 16/22, lokal 22
00-446 Varsovia
Tel: +48 (22) 6269811/12
Fax:+48 (22) 6220733
asesoriaeducacion.pl@educacion.gob.es
www.mecd.gob.es/polonia