SEMINARIUM PRACOWNI BADAŃ NAD KOMUNIKOWANIEM MEDIALNYM ESTETYKA W KOMUNIKOWANIU PUBLICZNYM (16 grudnia 2022 r.)
Jako kontynuację wcześniej podejmowanych dyskusji w ramach seminariów pracowni w obecnych trudnych czasach zaproponowaliśmy rozważania wokół estetyki w szeroko rozumianej przestrzeni komunikacji publicznej.
Wychodząc z założenia, że estetyka nie pozostaje wyłącznie domeną filozofii zajmującej się pięknem i wszelkimi wartościami estetycznymi, podejmujemy badania interdyscyplinarne i transkulturowe, które tradycyjne badania tekstów, wypowiedzi z rozważaniami wokół treści, formy, funkcji, wyborów leksykalnych wzbogacą o konteksty związane z estetyką i walorami estetycznymi (nie wykluczając przy tym atrakcyjności medialnej), z perspektywy nadawcy służącymi osiąganiu określonych celów komunikacyjnych, z perspektywy odbiorcy zaś – przyjemności z doznań estetycznych.
Badania uczestników seminarium opublikowane zostały w czasopiśmie „Przegląd Rusycystyczny” (nr 3, 2023).
Numer dostępny jest pod linkiem: https://journals.us.edu.pl/index.php/PR/issue/view/1360

Program seminarium
| Załącznik | Size |
|---|---|
| seminarium-program.docx | 15.86 KB |