Profesor Magdalena-Bielenia Grajewska w gronie koordynatorów UG w SEA-EU 2.0
13 marca br. Rektor UG prof. dr hab. Piotr Stepnowski wręczył nominacje nowym koordynatorom, którzy będą reprezentować uczelnię podczas realizacji sześciu pakietów roboczych kolejnej edycji sojuszu. Wśród koordynatorów znalazła się prof. Magdalena Bielenia- Grajewska z Wydziału Filologicznego UG. Pani Profesor zajmie się koordynowaniem zadania: Tworzenie europejskiej wartości dodanej poprzez współpracę badawczą na poziomie magisterskim. Serdecznie gratulujemy!
- O SEA-EU myślimy jako o integralnej części Uniwersytetu Gdańskiego, która stała się elementem tożsamości naszej uczelni - rozpoczął spotkanie Rektor UG prof. dr hab. Piotr Stepnowski. - Niewątpliwie nadmorski uniwersytet europejski, dzisiaj pod skrótem 2.0, to dla nas coś absolutnie niezwykłego. To doświadczenie, które pomaga nam budować uczelnię umiędzynarodowioną i przede wszystkim otwartą na kompletnie nowe wyzwania.
W ramach sojuszu SEA-EU 2.0 dziewięć uniwersytetów członkowskich zrealizuje sześć pakietów roboczych. Każdy z nich dotyczy innej sfery życia akademickiego: administracji, mobilności, badań, zielonego i zrównoważonego kampusu, relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym i komunikacji.
Każdy członek sojuszu wyznacza swoje zespoły do realizacji tych zadań. W jego skład wchodzą naukowcy, jak i pracownicy administracyjni uczelni. 13 marca br. Uniwersytet Gdański powołał 25 koordynatorów, którzy będą współpracować przy pakietach roboczych z pozostałymi ośmioma uczelniami.
W lipcu 2022 r. Komisja Europejska przeznaczyła na inicjatywę SEA-EU 2.0 14 mln euro. To prawie trzy razy więcej niż szóstka uczelni z pierwszej edycji otrzymała w latach 2019-22. Oznacza to więcej wspólnych inicjatyw, projektów naukowych oraz przede wszystkim więcej mobilności.
prof. Anna Jurkowska-Zeidler
- Dzisiaj mamy 18 uczelni krajowych, które są w sojuszach - mówiła podczas spotkania Prorektorka ds. Współpracy Międzynarodowej dr hab. Anna Jurkowska-Zeidler, prof. UG. - Obecnie funkcjonują 44 uniwersytety europejskie, do 2027 roku ma już ich być 60. Na ten moment stanowią one 10% szkolnictwa wyższego, więc to naprawdę bardzo elitarne grono. Do 2027 r. Komisja Europejska chce przeznaczyć 1 mld euro na tę inicjatywę.
Podczas spotkania Kierowniczka Projektu SEA-EU Marlena Myzyk-Rutkowska i kierownik Biura SEA-EU Natalia Lubińska opowiedziały o zmianach w nowej edycji sojuszu oraz o szczegółach każdego z pakietów roboczych.
Przed koordynatorami pierwsze spotkania z bliźniaczymi zespołami powstałymi na innych uniwersytetach członkowskich SEA-EU oraz budowanie fundamentów na kolejne 4 lata współpracy.
Lista koordynatorów z Uniwersytetu Gdańskiego i zadań:
Zadanie |
Koordynator tasku UG |
T1.1 Aligning the European University of the Seas’ short and long-term objectives and leading the design of a fully recognised legal status |
P. Pawelska |
T1.2Monitoring and reporting |
Biuro SEA-EU |
T1.3 Assuring quality, ethics and data protection |
P. Pawelska |
T1.4 Aligning and amplifying SEA-EU 2.0’s Agenda for |
Ewa Szymczak |
T2.1 Facilitating and increasing the level of physical mobility |
P.Borkowski |
T2.2 Fostering inclusive, digital and green interdisciplinary and innovative training pathways |
J. Morawska |
T2.3 Enhancing personalised curriculum and credit pathways: developing microcredentials under SEA-EU quality label |
A. Kłonczyński |
T2.4 Increasing the offer of SEA-EU joint programmes |
A.Kędzierska-Szczepaniak |
T2.5. SEA-EU becoming a diversified lifelong learning hub |
A.Stenke |
T2.6 Development of a coherent legal framework, included Automatic Academic Recognition |
T. Widłak |
T3.1 Generating European added value through research collaborations at the master level |
M.Grottel, M. Bielenia-Grajewska |
T3.2 Enhance career perspectives of early career researchers inside and outside of academia task |
Ł.Rudnicki |
T3.3 Reinforcing SEA-EU RI common research framework by facilitating and increasing access to joint resources and infrastructures |
W. Laskowski |
T4.1 European campus starts with equity promotion |
N. Kosakowska-Berezecka |
T4.2 Increasing student's participation through the Alliance |
Ł.Bień |
T4.3 SEA-EU Goes more digital |
A. Kubicki |
T4.4 SEA-EU Goes Greener |
S.Mrozowska |
T4.5 Embracing European values as SEA-EU identity hallmarks |
M.Niestoruk/B.Madany |
T4.6 Promoting multilingualism, building English language competence, and setting up a common SEA-EU Language Policy |
A.Swebocka |
T5.1 SEA-EU Building Global Bridges: Stronger partnerships for common goals |
A. Jurkowska-Zeidler, A. Kłonczyński |
T5.2 Innovating the regional understanding about being SEA- EU |
M.Adamczuk |
T5.3 Transforming SEA-EU Service Learning Centre to the SEA-EU Society Hub |
J.Jendza |
T6.1 Building a consistent, memorable and attractive identity communication and impact strategy |
M. Nieczuja-Goniszewska/M. Jakubowski |
T6.2 Managing and implementing a solid, transparent and effective dissemination. |
M. Nieczuja-Goniszewska/M. Jakubowski |
T6.3 Implementation of common values and quality standards for Science communication |
W. Glac |
fot. Marcel Jakubowski